Všeobecné obchodné podmienky (VOP) spoločnosti COMPLEO s. r. o., pre e-shop „www.vitavision.sk“
Identifikačné a kontaktné údaje prevádzkovateľa e-shopu
Názov spoločnosti: COMPLEO s. r. o.
IČO: 47 877 065
Sídlo: Bebravská 11, 821 07 Bratislava
Obchodný register: Okresný súd Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka číslo 100177/B
Tel.: +421 918 150 410
Kontaktný e-mail: info@vitavision.sk
E-mail pre reklamácie: reklamacie@vitavision.sk
Článok I. – Základné ustanovenia
1. Tieto VOP upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kde na jednej strane je spoločnosť Compleo, s. r. o., ako predávajúci (ďalej len „predávajúci“) a na strane druhej je kupujúci (ďalej len „kupujúci“). Ďalšie informácie o predávajúcom sú uvedené na stránke obchodu www.vitavision.sk (ďalej len „stránky obchodu“) v časti „Kontakt“.
2. Kupujúcim je spotrebiteľ.
3. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
4. Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi.
5. Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že mal možnosť riadne sa oboznámiť s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvoria dokumenty “Reklamačný poriadok“, “Doručenie a platba” a „Zásady ochrany osobných údajov“, že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.
6. Kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej ponuke predávajúceho, nevznikajú kupujúcemu žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných lôg či patentov predávajúceho alebo ďalších firiem, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
Článok II. – Informácie pre spotrebiteľa pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku
Predávajúci kupujúcemu oznamuje, že:
1. náklady na prostriedky komunikácie na diaľku sa nelíšia od základnej sadzby (v príp. internetového aj telefonického pripojenia podľa podmienok operátora kupujúceho, predávajúci si neúčtuje žiadne ďalšie poplatky, to sa netýka príp. zmluvnej prepravy)
2. požaduje úhradu kúpnej ceny pred prevzatím plnenia kupujúcim od predávajúceho, príp. povinnosť zaplatiť zálohu alebo obdobnú platbu týkajúci sa požiadaviek kupujúceho na poskytnutie špecifických služieb, ak sa požadujú a sú poskytované
3. v prípade licenčných zmlúv uzatváraných na dobu neurčitú, je cena licencie dohodnutá za celú dobu poskytovania licencie, ak nie je uvedené inak
4. ceny tovarov a služieb sú na stránkach obchodu uvádzané vrátane DPH, vrátane všetkých poplatkov stanovených zákonom, avšak náklady na dodanie tovaru alebo služby sa líšia podľa zvolenej metódy a poskytovateľov dopravy a spôsobu úhrady objednávky
5. kupujúci má právo od zmluvy odstúpiť (ak nie je nižšie uvedené inak), a to v lehote 14 dní, ktorá plynie ak ide o
5.1. kúpnu zmluvu odo dňa prevzatia tovaru,
5.2. zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, alebo
5.3. zmluvu, ktorej predmetom je pravidelná opakovaná dodávka tovaru, odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru
6. kupujúci spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy:
6.1. o poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
6.2. predaji tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
6.3. predaji tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
6.4. predaji tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
6.5. predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
6.6. predaji tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
6.7. predaji alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
6.8. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
6.9. predaji zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
6.10. predaji periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
6.11. o poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
6.12. o poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
6.13. v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je darčekový poukaz, ktorý bol spotrebiteľom vybratý z ochranného obalu (tj. napr. z obálky), tak v takomto prípade dochádza k zverejneniu tajného kódu, ktorý je týmto znehodnotený a spotrebovaný.
7. V prípade odstúpenia od zmluvy, kupujúci spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom bežnej pošty.
8. kupujúci má povinnosť uhradiť pomernú časť ceny v prípade odstúpenia od zmluvy, ktorej predmetom je poskytovanie služieb a jej plnenie už začalo.
9. Spotrebiteľ môže uplatniť sťažnosť na adrese uvedenej v časti „Kontakt“ na stránkach obchodu, príp. sa môže obrátiť so sťažnosťou na orgán dohľadu alebo štátneho dozoru.
10. V prípade predobjednávky tovaru kupujúcim je cena takéhoto tovaru len predbežná. Výsledná cena tovaru sa tak môže líšiť. O zmene ceny bude predávajúci kupujúceho informovať. Kúpna cena tovaru bude stanovená až po naskladnení tovaru. Prípadný rozdiel medzi zaplatenou predbežnou cenou a kúpnou cenou bude predávajúcim vrátený, alebo kupujúcim doplatený pred dodaním tovaru, pokiaľ sa kupujúci nerozhodne predobjednávku zrušiť. Predávajúci si pri tovare, ktorý možno predobjednať, vyhradzuje právo zmeniť termín dodania, a to aj opakovane. V prípade podstatnej zmeny termínu dodania (t. j. 14 dní) má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť. Ak sa zmenia okolnosti, z ktorých predávajúci vychádzala v okamihu predobjednané tovaru kupujúcim do tej miery, že od predávajúceho nebude možné rozumne požadovať, aby bola predobjednávkou viazaná, má predávajúci právo predobjednávku zrušiť bez ďalšieho a následne o tom informovať kupujúceho.
Článok III. – Kúpna zmluva
1. Uzavretie kúpnej zmluvy
1.1. Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru predávajúcim na stránky obchodu. Kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim a prijatím objednávky predávajúcim. Prijatie objednávky predávajúci potvrdí kupujúcemu zaslaním emailu na adresu zadanú kupujúcim. Zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov.
1.2. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy sú zrejmé z týchto obchodných podmienok, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný. Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávky ju skontrolovať a prípadne opraviť. Tieto VOP sú k dispozícii na stránkach obchodu a je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia kupujúcim.
1.3. Ak sú kupujúcim objednávané služby, potom týmto vyslovuje súhlas s tým, aby mu boli poskytnuté pred uplynutím zákonnej lehoty pre odstúpenie.
1.4. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť pred uzavretím kúpnej zmluvy v týchto prípadoch: tovar sa už nevyrába alebo nedodáva. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude okamžite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet a k uzavretiu kúpnej zmluvy nedôjde.
2. Predávajúci si vyhradzuje právo prehlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo k zneužitiu osobných údajov, zneužitiu platobnej karty a pod., alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu, o takomto postupe bude kupujúci informovaný.
3. Kupujúci berie na vedomie, že môžu nastať prípady, kedy nedôjde k uzatvoreniu zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim, a to hlavne v prípade, kedy kupujúci objedná tovar alebo súvisiace služby (dopravu, poistene predĺženej záruky a pod.) za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby interného informačného systému predávajúceho. V takom prípade je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to aj potom, čo kupujúci obdržal e-mail potvrdzujúci jeho objednávku, o čom predávajúci kupujúceho informuje. Príklady, kedy môže dôjsť k chybne zverejnenej cene sú najmä, avšak nie výlučne, nasledujúce prípady:
3.1. Cena tovaru je na prvý pohľad nesprávna (napr. nezohľadňuje nákupnú cenu či obvyklú cenu tovaru)
3.2. Pri cene tovaru chýba alebo je navyše jedna či viac číslic
4. Predávajúci si vyhradzuje právo vyhlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ dôjde k neoprávnenému použitiu zľavového alebo obdobného poukazu v rozpore s jeho podmienkami. Spravidla ide o prípady, keď:
4.1. zľavový poukaz je použitý na iný tovar, ako ten pre ktorý bol určený
4.2. zľavový poukaz je použitý v spojení s inou zľavou, a to aj napriek tomu, že sčítanie týchto zliav nebolo vyslovene zakázané
4.3. zľavový poukaz je použitý na nákup, ktorý nedosahuje minimálnu stanovenú cenu
4.4. predávajúci zistí, že zľavový poukaz bol už použitý
Kupujúci berie na vedomie, že v uvedených prípadoch nemôže kúpna zmluva platne vzniknúť, a zároveň kupujúci berie na vedomie, že predávajúci je oprávnený požadovať vrátenie bezdôvodného obohatenia.
5. Dodanie predmetu kúpy
5.1. Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje, že kupujúcemu odovzdá vec, ktorá je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nej, a kupujúci sa zaväzuje, že vec prevezme a zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu.
5.2. Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny. Rovnako sa toto pravidlo použije v prípade zakúpenia licencie či služby.
5.3. Predávajúci kupujúcemu odovzdá vec, i doklady, ktoré sa k veci vzťahujú, a umožní kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k veci v súlade so zmluvou.
5.4. Predávajúci splní povinnosť odovzdať vec kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s vecou v mieste plnenia a včas mu to oznámi.
5.5. Ak má predávajúci vec odoslať, odovzdá vec kupujúcemu keď mu vec odovzdá dopravca.
5.6. Predávajúci odovzdá kupujúcemu predmet kúpy v dojedanom množstve, akosti a prevedení.
5.7. Ak nie je dojednané, ako má byť vec zabalená, predávajúci vec zabalí podľa zvyklostí ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie veci a jej ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará predávajúci vec pre prepravu.
5.8. S ohľadom na minimalizáciu vzniku škôd a zaisteniu bezproblémového zásobovania, si predávajúci vyhradzuje právo dodať tovar kupujúcemu, ktorý si v rámci jednej objednávky a/alebo jedného dňa objednal tovar s celkovou hodnotou presahujúcu 700,- Euro vrátane DPH, až po úplnej úhrade celkovej kúpnej ceny. Akonáhle kupujúci uhradí celkovú kúpnu cenu zakúpeného tovaru, predávajúci vykoná expedovanie tovaru v súlade s požiadavkami kupujúceho stanovenými v objednávke.
6. Zodpovednosť predávajúceho
6.1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v dobe, kedy kupujúci vec prevzal:
6.1.1. má vec vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba toto dojednanie, že má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal
6.1.2. sa vec hodí k účelu, ktorý pre jej použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa vec tohoto druhu obvykle používa
6.1.3. je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti
6.1.4. vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov
6.2. kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia, ak nie je uvedené inak, to sa však netýka:
6.2.1. veci predávanej za nižšiu cenu kvôli vade, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná
6.2.2. na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním
6.2.3. pri použitej veci na vadu zodpovedajúcej miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim
6.2.4. ak to vyplýva z povahy veci.
6.3. Pri spotrebnom tovare (napr. kozmetika, drogistické výrobky apod.) je kupujúci oprávnený uplatniť právo z vady do dvadsiatich štyroch (24) mesiacov, ak nie je však na tovare uvedený dátum spotreby. Ak je uvedený dátum spotreby lehota sa skráti len do dátumu vyznačeného na obale tovaru. Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak je spoločne s tovarom poskytovaný aj darček, je možné uplatniť právo z vady do 24 mesiacov len pri predávanom tovare, ale nie pri darčeku poskytnutom spoločne s tovarom. Pri týchto darčekoch smie kupujúci uplatniť práva z vadného plnenia len do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Právo z vadného plnenia kupujúcemu neprináleží, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo pokiaľ kupujúci vadu sám spôsobil. Ak má vec vadu, z nej je predávajúci zaviazaný, a ak sa jedná o vec predávanú za nižšiu cenu alebo o vec použitú, má kupujúci miesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
Článok IV. – Podmienky ochrany osobných údajov
1. Pri spracúvaní osobných údajov predávajúci postupuje podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.4.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v aktuálne účinnom znení.
2. Podrobné informácie o tom, ako predávajúci zhromažďuje, spracúva a chráni osobné údaje kupujúcich sú upravené v dokumente „Zásady ochrany osobných údajov“, ktorý je prístupný na stránkach obchodu.
3. Predávajúci si z dôvodu predchádzania trestnej činnosti a minimalizácie škôd vyhradzuje právo odmietnuť objednávku kupujúcim vytvorenú z blokovanej IP adresy v prípade, že je táto IP adresa na tzv. blackliste. V prípade problémov s objednávkou môže kupujúci kontaktovať predávajúceho e-mailom alebo na telefónnom čísle uvedenom v časti „Kontakt“ na stránkach obchodu.
Článok V. – Prevádzková doba
1. Prevádzková doba je uvedená na stránkach obchodu v časti „Kontakt“.
2. V prípade výpadku informačného systému alebo zásahu vyššej moci predávajúci nenesie zodpovednosť za nedodržanie prevádzkovej doby.
3. O prevádzkovej dobe v dňoch pripadajúcich na štátne sviatky budú zákazníci informovaní na stránkach obchodu.
Článok VI. – Ceny
1. Všetky ceny sú zmluvné. V on-line e-shope sú vždy aktuálne a platné ceny. Ceny sú konečné, tzn. vrátane DPH, príp. všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí kupujúci pre získanie tovaru zaplatiť, to sa netýka prípadných poplatkov za dopravu, dobierku a náklady za komunikačné prostriedky na diaľku, ktoré sú uvedené až v rámci tzv. nákupného košíka a ich výška závisí na voľbe kupujúceho.
2. Akciové ceny platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového tovaru alebo po dobu časovo určenú.
3. Pôvodná cena znamená cenu tovaru/služby/licencie, za ktorú predmetný tovar/službu/licenciu predávajúci ponúkal bez zohľadnenia celkových možných bonusov, marketingových kampaní na podporu predaja a iných zľavových akcií na jej prevádzkovanom e-shope, alebo cenu nezáväzne odporúčanú výrobcom či distribútorom, pričom bude zobrazená vždy tá z cien, ktorá lepšie reflektuje cenovú hladinu daného výrobku na trhu.
Článok VII. – Objednávanie
1. Objednávať je možné výlučne prostredníctvom stránok obchodu.
2. Všetky objednávky prijaté týmto obchodom sú pre zmluvné strany záväzné. Kupujúci je povinný prevziať zakúpený alebo objednaný tovar.
3. Predávajúci odporúča kupujúcemu vykonávať objednávky cez e-shop prostredníctvom registrovaného profilu kupujúceho. V prípade verejného prístupu k internetu ďalej odporúča kupujúcemu odhlásiť sa zo svojho profilu po vykonaní objednávky.
4. Kupujúci bude o presnom čase doručenia objednaného tovaru informovaný prostredníctvom e-mailu. Dĺžka lehoty doručenia objednaného tovaru a cena dopravy je závislá na spôsobe dopravy, ktorú si kupujúci zvolí v druhom kroku objednávky v rámci svojho košíka.
Článok VIII. – Odstúpenie od zmluvy
1. V zmysle ustanovenia § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon č. 102/2014 Z. z.) má kupujúci právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote odoslaný list alebo zápis na inom trvanlivom nosiči (e-mail) o odstúpení od zmluvy predávajúcemu.
2. Formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy si môžete stiahnuť kliknutím na „Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy“.
3. Odstúpenie a tovar zasielajte na adresu uvedenú časti „Kontakt“ na stránkach obchodu.
4. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom “kamennom” obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Tovar by mal kupujúci vrátiť úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
5. Tovar, ktorý je doplnkom výživy, vzhľadom na jeho charakter nie je možné vrátiť pokiaľ bol porušený ochranný obal/ochranná pečať, tovar bol rozbalený, použitý alebo vykazuje známky používania.
6. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
7. Kupujúci berie na vedomie, že ak odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
8. Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
9. Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho.
10. Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru vznikne kupujúcemu nárok na vrátenie zaplatených finančných čiastok spojených s vráteným tovarom, ktoré budú vrátené kupujúcemu najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Predávajúci však nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi tieto platby až do času, kým mu nie je doručený tovar, ohľadom ktorého spotrebiteľ odstupuje od zmluvy, resp. kým mu spotrebiteľ nepreukáže odoslanie tohto tovaru. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
11. Predávajúci upozorňuje, že v prípade, ak bude tovar, u ktorého spotrebiteľ odstúpil od kúpnej zmluvy vrátený poškodený, nadmerne opotrebený, neúplný, bez sprievodnej dokumentácie, prípadne bez darčekov poskytnutých s tovarom, predávajúci si bude takto vzniknutú škodu uplatňovať voči spotrebiteľovi, a to prípadne aj súdnou cestou prostredníctvom právneho zástupcu. Predávajúci upozorňuje, že pred každým odoslaním tovaru vykonáva a dokumentuje úplnosť a neporušenosť tovaru.
Článok IX. – Platobné a dodacie podmienky
1. Všetky ponúknuté platobné metódy a spôsoby dopravy, ich aktuálne podmienky a ceny nájdete na stránkach obchodu v časti „Doručenie a platba“.
2. Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia majetkom predávajúceho, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru na kupujúceho.
3. Predávajúci dodá tovar kupujúcemu až po úplnom zaplatení jeho kúpnej ceny, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
4. Fakturačné údaje kupujúceho nie je možné meniť spätne po odoslaní objednávky.
5. Predávajúci zaisťuje alebo sprostredkováva rôzne spôsoby dodania tovaru podľa aktuálnej dostupnosti jednotlivých služieb a s ohľadom na kapacitu a príjazdové možnosti. V prípade zásahu vyššej moci či výpadku informačného systému predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru.
6. Kupujúcemu odporúčame bezprostredne pri dodaní prekontrolovať spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky s firemným logom, poškodenie krabice). V prípade zistenia poškodenia zásielky je vhodné so zástupcom dopravcu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia. Na základe takto vyhotoveného záznamu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar, ktorý nie je v zhode s kúpnou zmluvou, odmietnuť prevziať tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne si uplatniť reklamáciu vád tovaru u predávajúceho. Ak kupujúci zistí poškodenie, či iné nezrovnalosti až po prevzatí zásielky, je potrebné bezodkladne kontaktovať predávajúceho e-mailom na adresu alebo na telefónnom čísle uvedených v časti „Kontakt“ na stránkach obchodu. Dodatočné reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.
7. V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy tovar riadne neprevezme, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky. Po neprevzatí tovaru zo strany kupujúceho je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. V prípade, že si kupujúci tovar neprevezme pri prvom doručení a požaduje opätovné doručenie tovaru, je povinný uhradiť náklady opätovného doručenia tovaru.
8. V prípade, že výherca vyhrá v súťaži usporiadanej predávajúcim, je tento výherca povinný vyzdvihnúť si výhru do 30-tich kalendárnych dní odo dňa, kedy boli vyhlásené predávajúcim výsledky takejto súťaže. Nárok výhercu na výhru zaniká uplynutím tejto lehoty, kedy výhra prepadne v prospech usporiadateľa.
Článok X. – Záručné podmienky
Záručné podmienky na tovar sa riadia ustanoveniami uvedenými na stránkach obchodu v časti „Reklamačný poriadok“ a platnými právnymi predpismi SR.
Článok XI. – Alternatívne riešenie sporov
1. Prípadné spory medzi predávajúcim a kupujúcim je možné riešiť aj mimosúdnou cestou. V takomto prípade kupujúci môže spor riešiť on-line prostredníctvom k tomu určenej ODR platformy. Skôr ako bude pristúpené k mimosúdnemu riešeniu sporu, predávajúci odporúča kupujúcemu na vyriešenie vzniknutej situácie najskôr využiť Kontakt na predávajúceho.
2. Pokiaľ sme Vašu reklamáciu nevybavili k Vašej spokojnosti alebo ak sa domnievate, že sme mohli porušiť Vaše práva, môžete podľa zákona 391/2015 Z.z. podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.
3. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk) spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
4. Ako spotrebiteľ môžete na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
5. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ (fyzická osoba), ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, ktorého hodnota presahuje 20 eur, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku.
6. Subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa §3 zákona 391/2015 Z. z. môže od vás za začatie riešenia sporu požadovať úhradu poplatku do výšky 5 eur s DPH.
Článok XII. – Záverečné ustanovenia
Tieto Všeobecné obchodné podmienky (VOP) sú platné a účinné od 1.3.2024 a rušia predchádzajúce znenia VOP. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť VOP bez predchádzajúceho upozornenia. Zmena VOP sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou VOP bez ohľadu na to či došlo k dodaniu tovaru.